Veel gestelde vragen

Domeinnamen

Wat is een domeinnaam?

Een domeinnaam is het leesbare adres van een website. Elke website heeft een numeriek adres (het zogenoemde IP-adres). Maar dit is lastig te onthouden. Daarom is de domeinnaam uitgevonden. Een domeinnaam koppelt het numerieke adres aan een domeinnaam.

Wordt een domeinnaam altijd op mijn (bedrijfs)naam geregistreerd?

In principe wordt een domeinnaam altijd vastgelegd en geregistreerd met de door de gegevens die je hebt doorgegeven. Dit kan zowel een natuurlijk persoon, als rechtspersoon zijn.

Hoe lang duurt het voordat ik van mijn domeinnaam gebruik kan maken?

Je aanvraag wordt direct verwerkt, waarmee de domeinnaam niet meer door iemand anders is vast te leggen. Nadat de domeinnaam is vastgelegd duurt het echter nog maximaal 24 uur voordat dit over de gehele wereld bekend is, gedurende deze periode ligt de domeinnaam wel al vast en kan niet meer door iemand anders geregistreerd worden.

Wat is een domeinextensie?

Een extensie is het laatste stuk van een domeinnaam. De domeinextensie van www.dnr.nl is .nl. Daarnaast kun je op Dnr.nl verschillende extensie registreren zoals .nl, .com, .net, .org, .biz en andere extensies.

Kan iedereen een domeinnaam aanvragen?

Zowel bedrijven als particulieren kunnen alle Nederlanse en internationale domeinen aanvragen.

Hoe lang duurt het voordat ik mijn domeinnaam kan gebruiken?

Wij streven ernaar om een domeinaam zo spoedig mogelijk vast te leggen. Dit houdt in binnen 24 uur tijdens werkdagen. Wanneer de domeinnaam is vastgelegd, duurt het maximaal 72 uur voordat dit wereldwijd bekend is. Gedurende deze periode ligt de domeinnaam wel al vast en kan deze niet meer door een ander worden geregistreerd. Wil je je domeinnaam sneller online hebben staan? Neem dan even contact met ons op.

Hoe lang duurt het voordat ik mijn domeinnaam kan gebruiken?

Wij streven ernaar om een domeinaam zo spoedig mogelijk vast te leggen. Dit houdt in binnen 24 uur tijdens werkdagen. Wanneer de domeinnaam is vastgelegd, duurt het maximaal 72 uur voordat dit wereldwijd bekend is. Gedurende deze periode ligt de domeinnaam wel al vast en kan deze niet meer door een ander worden geregistreerd. Wil je je domeinnaam sneller online hebben staan? Neem dan even contact met ons op.

Hoe verhuis ik een domeinnaam naar Dnr.nl?

Meer informatie over het verhuizen van domeinnamen kunt zien via onderstaande link:
http://www.dnr.nl/domeinnamen/domeinnaam-verhuizen-hoe-werkt-dat/

Doorsturen

Wat is doorstuurservice?

Met de doorstuurservice kunt u uw domeinnaam doorsturen naar een andere website. www.dnronline.nl wordt dan bijvoorbeeld direct doorgelinkt naar www.dnr.nl. Zo kun je meerdere domeinnamen linken naar een andere domeinnaam.

Hoe kan ik een doorstuurservice bestellen?

Je moet eerst een domeinnaam in het winkelmandje plaatsen. In het winkelmandje kun je daarna een pakket toevoegen. Klik dan op het pakket Doorstuurservice. Daarna kun je je bestelling afronden. 

E-mail

Kan ik meerdere e-mailadressen aanvragen?

Ja, bij Dnr.nl kun je onbeperkt gebruik maken van e-mailadressen. Je kunt bijvoorbeeld administratie@uwnaam.nl en info@uwnaam.nl aanvragen. Daarnaast willen we je graag helpen met het instellen van je e-mail.

Hoeveel opslagruimte krijg ik bij mijn e-mail

Je hebt totaal tot 1 GB aan e-mailruimte. Dit is meer dan genoeg voor de meeste e-mailaccounts. Mocht je meer willen dan kun je contact met ons opnemen.

Ik wil een domeinnaam met e-mail en ik heb nog geen website. Is dat mogelijk?

Ja, je kunt dan kiezen voor het e-mailpakket. Later kun je je account verhogen naar het Hosting- en E-mailpakket.

Wat is webmail?

Met Webmail kun je je e-mail op het internet lezen en versturen zonder een e-mailprogramma. Je kunt dus op iedere PC met een internetverbinding uw e-mail lezen en versturen. Dit is vaak vooral handig tijdens vakanties.

Kan ik een Automatische reactie instellen bij mijn mail?

Het is mogelijk om een automatische reactie in te stellen in de e-mail. Dit kun je doen via ons Control Panel bij de instellingen van het e-mailadres.

Hosting

Welke scripts worden ondersteund?

We ondersteunen PHP, SSI en SGI. Daarnaast bieden we ondersteuning voor MySQL Databases.

Wat is webhosting?

Als je een domeinnaam laat registreren, dan wil je daar vaak ook een e-mailadres of website aan koppelen. Met andere woorden er wordt een specifieke ruimte gehost op internet. Voor meer informatie over webhosting Klik hier

Control panel

Hoe kan ik inloggen op het Control Panel?

Bij het bestellen van een webhostingpakket krijg je ook de inloggegevens voor ons Control Panel. Mocht je hierover vragen hebben neem dan even contact met ons op.

Welk controlpanel gebruiken jullie?

Bij Dnr.nl gebruiken we eigen gemaakt platform. Hierdoor kunnen we je optimaal van dienst zijn.

DNS

Kan ik mijn DNS na de aanvraag nog wijzigen?

Ja, je kunt eventueel contact met ons opnemen om de DNS gegevens aan te passen.

Wat is DNS

DNS staat voor Domain Name System. DNS is een client-serversysteem: een opvrager (client) gebruikt het DNS-protocol om aan een aanbieder (DNS-server) een naam of adres op te vragen, waarop de server een antwoord terugstuurt. Het opzoeken van een nummer bij een naam wordt lookup genoemd; het opzoeken van een naam bij een nummer reverse lookup. Mocht u nog vragen hebben dan kunt u contact met ons opnemen.

Administratie

Wat zijn de betaalmogelijkheden?

Je kunt bij Dnr.nl betalen via iDeal, Automatisch incasso en via overboeking.

Kan ik een kopie van een factuur opvragen?

Ja, neem daarvoor even contact met ons op zodat we u een kopie kunnen toesturen.

Hoe zeg ik een dienst op?

Je kunt via ons opzeggen via e-mail en telefoon. Opzeggingen kunt u mailen naar info@dnr.nl.

Moet ik mijn diensten elk jaar verlengen?

Alle diensten die je bij ons afneemt worden automatisch stilzwijgend verlengd tot u deze opzegt. Je hoeft dus niet elk jaar door te geven dat u deze wilt verlengen.

Reseller

Ik heb een internetbedrijf, kan ik reseller worden?

We zijn op dit moment bezig met het invoeren van een systeem speciaal voor resellers. Neem daarom even contact met ons op voor meer informatie. 

Storingen

Waar kan ik een storing melden?

Je kunt 24/7 een storing melden bij ons. Via kantoortijden zijn wij bereikbaar via 0528 - 235 228. Onze buitendienst is altijd bereikbaar via 06 - 4700 8300.

Klachten

Ik heb een klacht. Waar kan ik terecht?

Wij vinden service en contact erg belangrijk. Onze medewerkers geven graag antwoord op al uw vragen. Heb je daarom een klacht? Neem dan contact met ons via onze contactpagina zodat we een passende oplossing kunnen bieden.

Andere vragen

Staat je antwoord niet op deze pagina? Stuur dan een e-mail naar info@dnr.nl of bel naar ons kantoor 0528 - 235 228.









Hosting dnr



Hosting dnr

Copyright © Dnr.nl - Professionals op internet
Hosting Nederland - Hosting Drenthe
kvk nr. 040 732 51 - btw nr. NL 1043 92 071 B01
Prijzen zijn excl. btw.

Algemene Voorwaarden
links